joi, 26 martie 2015

Codiţa-şoricelului, Regina Plantelor din România





    Codiţa-şoricelului este una din preferatele mele datorită parfumului amărui răspândit în jur cu putere de arşiţa lunilor de vară, datorită minunatei culori roz despre care nu ştiam că este posibil să o aibă şi am descoperit acest lucru aici, în păşunile Ardealului, dar cel mai mult pentru forţa ei vindecătoare pe care am experimentet-o şi eu. O folosesc de foarte mulţi ani, cel mai mult sub formă de infuzie şi la baie. Cu ajutorul ei m-am vindecat odată de o răceală în numai două zile, după ce am băut peste un litru de ceai fierbine pe zi. Poate pentru că o iubeam atât de mult şi mi-am dorit să o am cât mai aproape de mine căci, întotdeauna trebuia să o cumpăr, acum o am din belşug în grădina mea. Am cules din ea toată vara, împreună cu copii şi ea parcă tot mai frumoasă creştea. Iar în infuzie are deosebita calitate că nu este atât amară precum o ştiam eu, până şi fetiţa mea o bea cu plăcere.


    
    Maria Treben spunea că de multe nenorociri ar fi cruţate femeile dacă ar recurge din când în când la codiţa-şoricelului. Deasemeni şi la noi se folosea această plantă de mi de ani, preţuită în special pentru puterea ei de a întări sistemul imunitar.  Deci planta vindecă următoarele afecţiuni: răceală, dureri de spate sau reumatice (se bea fierbinte în cantităţi mari), întăreşte sistemul imunitar dacă se consumă toamna, înlătură migrenele (cu condiţia să se bea foarte încet şi fierbinte), vindecă rănile de pe colul uterin şi înlătură candidoza vaginală (prin spălări cu irigatorul), vindecă acneea (prin spălături externe, dar şi prin consum intern datorită proprietăţii de reglare hormonală ale plantei, de curăţire ale ficatului şi bilei, de stimulare ale proceselor digestive şi datorită efectului antimicrobian ce acţionează asupra bacteriilor în special), are putere în hemoragii stomacale şi pulmonare, hemoroizi care sângerează putenic, greutăţi şi arsuri la stomac, stimulează formarea sângelui, stimulează activitatea renală regulată, înlătură inapetenţa, balonările şi crampele stomacale, tulburările hepatice, inflamaţiile tractului stomacal şi intestinal, stimulează activitatea intestinală şi reglează scaunul, îndepărtează mâncărimile vaginale (prin efectuarea de spălături şi băi de şezut)
         
                 

   Cu planta proaspătă sau uscată se mai poate face tinctură sau ulei prin macerarea în ele a plantei bine mărunţiă.
    Tinctura vindecă rănile deschise şi zgârâieturile (are un efect cicatrizant deosebit de rapid), contra hipertensiunii şi bolilor cardiovasculare, indigestie, dispepsie.   

   
    Uleiul este de prim ajutor în caz de opăreli, arsuri, inclusiv arsurile solare sau cu substanţe chimice.

     
     Plantele uscate dar și uleiul le puteţi găsi la magazinul Vatra Familiei EmiliAna, începând de la 4 lei.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu